• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

1 milj i blanco, samlingslån eller förhandla ränta?

Kafkakafka2

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 December 2021
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Exempel på ansvarslöshet. Missbruk av systemet som finns för de som hamnat snett. Din attityd ger många fel uppfattning om de som hamnat i lånekarusellen. Dessutom stämmer det föga att det är ”lätt” att få sanering. De flesta här i forumet vill absolut göra rätt för sig.
som någon skrev. oärliga människor kommer alltid längst i samhället. ser hur det fuskas överallt o människor som fuskar sig fram genom livet. jag levde som en ärlig naiv svensson o gjorde allt enligt reglerna men det tog mig ingenstans samtidigt som man ser folk som utnyttjar systemen. politiker som fuskar o endå får miljonfallskärmar, korruption, assistansbedrägerier med låga fängelsestraff där man bröstar några år i värsta fall för mångmiljonbelopp. tog tid för mig att vakna upp ur dvalan o inse fakta. Att vara ett svin lönar sig i det förlorade sverige. när sedan kommunerna strösslar nybyggda lägenheter till somalier som i 90 fall av 100 inte kommer dra in en skattekrona via arbete så blir man så jävla less. helt ärligt kan Sverige brinna o jag utnyttjar varenda grej de går senaste åren.

lev som en naiv svenne o se var de tar er. får ni medalj när ni är 50 för att ni levt ärligt? hahah vakna. detta land är ett skämt att vara en god samarit i.

gör vad ni mår bäst av men efter alla år man levt som man ska enligt normen o sett alla som glassar sig genom livet på olika fusk o bara lyckas så tröttnar man.

Vanligaste bedrägeriet i Sverige är lätt vab o sjukskrivning utan att man är sjuk.

när politikerna skiter i oss skiter jag fullständigt i staten. för min del kan de fara o flyga hela bunten.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Så precis som jag skrev. De flesta vill göra rätt för sig och andra inte.
 

Karlstroem90

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 December 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Uruselt och ironiskt förslag av kafka…
Hur kommer deklarerat inkomst att se ut för 2020?
Du är för högt belånat för att kunna få bättre förslag via förmedlare. Äger du hus? Skulle lägga prio på att komma ner till 2ggr årsinkomst. Sedan söka samlingslån. Då får du förmodligen betydligt bättre ränta. Runt 6-7% på allt är rimligt. Då kan du även komma ner i återbetalningstid.
Skuldsanering är INTE GIVET. Samt krävs betydligt längre återbetalningstid än 5 år för att bli beviljad. Går du upp något i lön kommer du att kunna betala tillbaka allt inom 7-8 år beroende på övriga kostnader.
Nej äger inte hus, bor i hyresrätt.
deklarerad inkomst 2020 låg på 363k
Underskott på kapital ca 128k.

Gjorde ett test hos kf om jag skulle vara prel accepterad för sanering och då fick jag besked att jag kunde bli godkänd för det.
Med tanke på att jag har 5 barn hemma så slutade kalkylen på att de skulle dra preliminärt 8600:- ifrån mig varje månad. Det är nästan en kapning på 40% på de som dras idag.
 

Karlstroem90

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 December 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Som ni alla resonerar, så är vi överens om att de finns fler moraliska utmaningar än bara ämnet skuldsanering. Går att reflektera om dessa olika punkter i en evighet.
Nu var denna tråd ämnad för mig att ta in lärdom och försöka få in era egna erfarenheter av liknande situationer.
 

Karlstroem90

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 December 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
som någon skrev. oärliga människor kommer alltid längst i samhället. ser hur det fuskas överallt o människor som fuskar sig fram genom livet. jag levde som en ärlig naiv svensson o gjorde allt enligt reglerna men det tog mig ingenstans samtidigt som man ser folk som utnyttjar systemen. politiker som fuskar o endå får miljonfallskärmar, korruption, assistansbedrägerier med låga fängelsestraff där man bröstar några år i värsta fall för mångmiljonbelopp. tog tid för mig att vakna upp ur dvalan o inse fakta. Att vara ett svin lönar sig i det förlorade sverige. när sedan kommunerna strösslar nybyggda lägenheter till somalier som i 90 fall av 100 inte kommer dra in en skattekrona via arbete så blir man så jävla less. helt ärligt kan Sverige brinna o jag utnyttjar varenda grej de går senaste åren.

lev som en naiv svenne o se var de tar er. får ni medalj när ni är 50 för att ni levt ärligt? hahah vakna. detta land är ett skämt att vara en god samarit i.

gör vad ni mår bäst av men efter alla år man levt som man ska enligt normen o sett alla som glassar sig genom livet på olika fusk o bara lyckas så tröttnar man.

Vanligaste bedrägeriet i Sverige är lätt vab o sjukskrivning utan att man är sjuk.

när politikerna skiter i oss skiter jag fullständigt i staten. för min del kan de fara o flyga hela bunten.
Jag förstår din standpoint. Om de finns öppna dörrar i systemet så tar man dom, för att man vill rädda sin sits.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 704
Mottagna reaktioner
12 990
Poäng
9 787
Nej äger inte hus, bor i hyresrätt.
deklarerad inkomst 2020 låg på 363k
Underskott på kapital ca 128k.

Gjorde ett test hos kf om jag skulle vara prel accepterad för sanering och då fick jag besked att jag kunde bli godkänd för det.
Med tanke på att jag har 5 barn hemma så slutade kalkylen på att de skulle dra preliminärt 8600:- ifrån mig varje månad. Det är nästan en kapning på 40% på de som dras idag.
Det dras noll kr I en skuldsanering..
 

Karlstroem90

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 December 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Gör det?
Jag kanske var trött igårkväll. Men de var en förbehållsbeloppskalkylator hos kf som jag testade först och då fick fram kalkylen ovan. Men den kanske bara gäller vid en löneutmätning då?
Tyckte de stod rätt tydligt på kf att de lägger upp en betalningsplan som man ska följa när man beslutats om skuldsanering.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Tyckte de stod rätt tydligt på kf att de lägger upp en betalningsplan som man ska följa när man beslutats om skuldsanering.
Vid en skuldsanering betalar man in själv till KF som vilken räkning som helst. KF räknar ut vad man skall betala och man följer sedan en betalningsplan med tio betalningar/år. Det dras alltså inga pengar från arbetsgivaren utan man sköter det själv som ett led i en ekonomisk rehabilitering.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 704
Mottagna reaktioner
12 990
Poäng
9 787
Gör det?
Jag kanske var trött igårkväll. Men de var en förbehållsbeloppskalkylator hos kf som jag testade först och då fick fram kalkylen ovan. Men den kanske bara gäller vid en löneutmätning då?
Du förväntas åstadkomma betalningen själv. Inget dras
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp